Followers

Saturday 3 January 2015

SELAMAT DATANG 2015..SELAMAT TINGGAL 2014

Assalamualaikum W.B.T

Lama benar rasanya tidak menjenguk blog ini. Minta maaf, kerana saya agak sibuk menyelesaikan beberapa tugasan pengajian saya. Insyaallah, tahun 2015, merupakan tahun terakhir saya menyiapkan kerja-kerja PhD. Pertama kali, saya ingin memanjat syukur, kerana pada tahun 2015, usia saya kian menginjak tua. Matang dalam menjalani kehidupan di bumi allah yang serba luas ini. Syukur ke hadrat allah, kerana memberikan saya peluang untuk terus bernafas, dianugerahkan kesihatan dan dipermudahkan urusan. 

Tahun 2014, bukan lah tahun yang saya anggap sebagai tahun yang mencabar diri saya secara peribadi. Tahun 2014, merupakan tahun saya menumpukan beberapa tugasan, alhamdullilah, tahun 2014, saya berjaya menganjurkan Bengkel Pemantapan Fotografi Siri (2) 2014 yang telah berlangsung pada 28 Hingga 30 Oktober 2014. Tahun 2014 juga merupakan tahun saya dapat memperkenalkan diri saya sebagai Komentar majalah Aperture. Tahun 2014, juga saya berjaya menempatkan penulisan saya dalam Bab buku terbitan ATMA UKM Malaysia. Tahun 2014, saya berjaya menulis beberapa journal scopus yang menjadi satu kepuasan yang tidak terhingga, 






Tahun 2014, mengajar saya banyak perkara, saya menerima beberapa cabaran yang berat, dan alhamdullilah, allah maha menyayangi dan memelihara diri saya. Saya dapat menghadapi cabaran tersebut dengan sebaiknya. Mungkin sukar untuk saya menerima beberapa kejutan atau berita yang mengugat kesabaran saya. tetapi saya percaya, allah maha adil dan saksama, setiap perkara yang negatif akan dibalasnya. cuma masa yang menentukan semua. Oleh itu saya perlu terus sabar dan tabah menghadapi dugaan ini. 

Insyaallah, azam saya tahun 2015 ini, saya akan aktif untuk menganjurkan beberapa kursus untuk peminat fotografi. Mungkin saya akan menukar sedikit konsep pengajaran agar sesi kursus ini akan lebih menarik dan mesra peserta. Saya juga merancang untuk menerbitkan lagi beberapa buah buku dan aktif menulis dalam beberapa majalah. Tujuan saya adalah untuk terus berkongsikan ilmu dan menimba pengalaman sebanyak yang mungkin.

Mungkin tahun 2015 ini, saya sedaya upaya untuk menulis banyak lagi makalah dan cerita dalam blog saya. Insyaallah, saya akan sedaya upaya menjenguk ke blog ini. Saya mengharapkan agar rakan-rakan dapat memberikan input untuk saya memperbaiki konsep dan menjadikan blog ini sebagai medan pertukaran maklumat dan cerita. Insyaallah 


NADZRI SHARIF 
8.54 Malam 
3 Januari 2014  




No comments: