Followers

Tuesday 28 May 2013

BINATANG PELIHARAANKU

Assalamualaikum

Sengaja nak mencari mood sebelum memulakan kerja-kerja Phd pagi ini. Seperti biasa, saya perlu untuk menyiapkan Paper Concept untuk dihantar pada hari isnin hadapan bagi kelas SKKP6014 Penulisan Akademik Komunikasi.Saya sudah dapat beberapa sumber dan hanya perlu menyusun atur paper tersebut. Selepas itu boleh lah focus dengan kaedah eksperimen dan meneruskan analisis meta. Insyaallah, next week saya akan kongsikan kepada anda teknik membaca jurnal dan membuat analisis meta untuk dikongsi bersama para pembaca. Untuk Mr Jantung EX5 pula, semalam saya ada juga menulis kesinambungan Bab 5. Insyaallah, sekiranya sempat menyiapkan bab tersebut, saya akan paste kan disini untuk bacaan pembaca sekelian. 

Untuk kali ini saya ingin kongsikan kepada pembaca beberapa ekor binatang peliharaan saya. Sebenarnya kalau nak diikutkan saya mempunyai 4 ekor kucing, tetapi 2 ekor sudah pun mati. Memang sedih tidak terkata. Dua kucing yang mati itu adalah Mimi yang telah mati pada 11 Februari 2013 dan Marie yang telah mati pada 23 April 2013. Dan kini yang hanya bersama sahaja adalah Comel dan Kiki. Alhamdullilah , kedua ekor kucing ini dalam keadaan yang sihat. 

Saya memang agak sentimental sedikit dengan binatang peliharaan. Bagi saya, tidak susah membela kucing malah kita perlu memberikan perhatian kepada kucing sama seperti manusia. Tidaklah terlalu sunyi, malah kita pasti akan terhibur melihat kucing2 bermain dan bergurau senda. Sekurang-kurangnya dapat meleraikan tekanan kerja dan sebagai salah satu cara psikologi untuk melonggarkan tekanan. 

Bersama-sama ini saya sertakan beberapa keping gambar kucing kesayangan saya untuk tatapan dan perkongsian. Cuma saya tidak mempunyai simpanan gambar Marie..enjoy ok..



Kiki 



Comel 

Sempat bermain dengan KIKI, Memang manja betul kucing ni 

Marie dalam kenangan ( 11 Februari 2013)


No comments: