Followers

Friday 8 June 2018

MEMORI BAKAL DICIPTA (2018)

Assalamualaikum W.B.T

Sudah terlalu lama saya tidak menjenguk blog ini. Mohon maaf di atas kesibukan masa dengan tuntutan tugas yang tidak pernah berakhir. Tetapi saya tetap mempunyai azam untuk sentiasa menulis dan berkongsi perjalanan hidup saya kepada pembaca. Insyaallah, doakan moga-moga momentum ini berterusan dan saya mempunyai semangat untuk terus berkarya...

            Hari ini 8 Jun 2018, Jam 5.51 petang, menanti untuk berbuka puasa. Sedar tidak sedar, hari ini dah masuk puasa ke 23. Insyaallah, minggu hadapan sudah hari raya. Bermula esok, sudah pasti sibuk dengan pelbagai kerja-kerja persiapan hari raya. Emak awal-awal lagi dah merancang itu dan ini, memberikan checklist apa yang perlu dilakukan esok dan lusa. Cuti hujung minggu memang digunakan sebaiknya untuk membuat pelbagai persiapan Hari Raya. 

            Pembaca semua jangan tersilap, bukan persiapan hari raya yang ingin saya tulis. Tetapi saya ingin menulis mengenai beberapa kisah yang saya ingin kenangkan. Sedar atau tidak, pelajar-pelajar di bawah jagaan saya ( Jun 2016- Jan 2019) bakan menamatkan pengajian Diploma tidak lama lagi. Sesi Sept 2018- Jan 2019 merupakan sesi terakhir mereka. Semakin hari saya semakin berdebar-debar menanti saat itu. Kenapa saya agak sentimental?. Jujur saya nyatakan, saya amat sayangkan Batch ini. Mereka ini umpama adik kepada saya. Susah senang bersama-sama. Walaupun amat jarang saya luahkan perasaan saya kepada mereka. Tetapi menyaksikan mereka menamatkan Diploma dengan bergaya menjadi impian saya. Saya sedar, memori saya bersama mereka akan bakal tercipta. 

           Insyaallah, kisah bersama mereka sedang saya usahakan untuk ditulis menjadi novel. Mungkin pembaca bertanya mengapa saya ingin novel kan kisah kami?. seperti yang saya nyatakan dari awal, semuanya ingin saya rakamkan kenangan ini dan berkongsi dengan pembaca-pembaca novel di luar sana. Saya mahu ceritakan kisah yang pasti memberikan inspirasi, semangat dan mencipta kejayaan. Saya mahu ceritakan bagaimana saya amat menghargai pelajar-pelajar saya. Saya mahu satu hari nanti, apabila saya membaca novel kisah kami, dapat mengimbas kembali kenangan-kenangan yang pasti saya tidak lupakan. Kita hidup semakin tua, pelajar saya akan menjadi dewasa dan berkeluarga. Satu masa nanti, apabila saya tiada dimuka bumi ini, tetapi kenangan kami akan tetap hidup dan dibaca oleh ribuan manusia dan generasi akan datang. Biarkan, kenangan kami hidup walaupun jasad kami dimakan bumi.. 

           Insyaallah, bermula saat ini, saya akan menulis kisah-kisah kami di dalam blog ini dan saya kongsikan bersama pembaca di luar sana. Semoga usaha saya mendapat sokongan dari semua. 

Salam Hormat 

Nadzri Mohd Sharif
8 Jun 2018 (6:04 Petang) 

No comments: